Η Σόνια Θεοδωρίδου, διεθνούς φήμης ερμηνεύτρια της κλασσικής μουσικής, μου εκμυστηρεύεται σκέψεις και εμπειρίες της και μοιράζεται μαζί μου.. άρα και μαζί σας τα μελλοντικά της σχέδια...
Σόνια Θεοδωρίδου συνέντευξη στη Μαρία Παπαδάκη στο "Μουσικόραμα"
Μαρία: Ας αρχίσουμε βιογραφικά κυρία Θεοδωρίδου. Πως ξεκινήσατε στο χώρο της μουσικής; Υπήρχε το.. σαράκι που λένε μέσα σας ή η ενασχόλησή σας με το κλασσικό τραγούδι προέκυψε εξ' αιτίας κάποιου τυχαίου εξωτερικού ερεθίσματος;
Σόνια: Από μικρή, προς τρόμο των γονιών μου, έλεγα πως θα γίνω ηθοποιός και τραγουδίστρια, μη γνωρίζοντας τίποτε από κλασσική μουσική.
Τραγουδούσα πάντα . Ήθελα με αυτόν τον τρόπο να προσελκύω την προσοχή του κόσμου και να με αγαπούν όλοι. Τραγουδούσα στις σχολικές γιορτές, στις εκδρομές και στα οικογενειακά γλέντια.
Μια μέρα λοιπόν, άκουσα στο ραδιόφωνο την Μαρία Κάλλας και είπα.. έτσι θέλω να τραγουδώ. Αυτό ήταν. Είχα βρει το αντικείμενο του πόθου μου.
Τραγουδούσα πάντα . Ήθελα με αυτόν τον τρόπο να προσελκύω την προσοχή του κόσμου και να με αγαπούν όλοι. Τραγουδούσα στις σχολικές γιορτές, στις εκδρομές και στα οικογενειακά γλέντια.
Μια μέρα λοιπόν, άκουσα στο ραδιόφωνο την Μαρία Κάλλας και είπα.. έτσι θέλω να τραγουδώ. Αυτό ήταν. Είχα βρει το αντικείμενο του πόθου μου.
Μαρία: Έχετε εμφανιστεί σε σπουδαία λυρικά θέατρα της Ευρώπης. Πως ήταν αυτή σας η εμπειρία και πως νοιώσατε την πρώτη φορά που βρεθήκατε μπροστά σε τόσο μεγάλο και άλλης.. νοοτροπίας ακροατήριο;
Σόνια: Ήταν σαν να βρέθηκα στον φυσικό μου χώρο. Η σκηνή είναι κατά κάποιον τρόπο το σπίτι μου.
Στο ντεμπούτο μου, δεν θα ξεχάσω ποτέ το πως ένοιωσα όταν άνοιξε η κουρτίνα και εγώ στεκόμουνα εκεί.. περιμένοντας με γλυκιά προσμονή ...Ήταν αυτονόητο, λες και όλα αυτά τα χρόνια να ζούσα για εκείνη την μοναδική στιγμή. Έγινα η αγαπημένη του κοινού, αλλά και των δημοσιογράφων.
Στο ντεμπούτο μου, δεν θα ξεχάσω ποτέ το πως ένοιωσα όταν άνοιξε η κουρτίνα και εγώ στεκόμουνα εκεί.. περιμένοντας με γλυκιά προσμονή ...Ήταν αυτονόητο, λες και όλα αυτά τα χρόνια να ζούσα για εκείνη την μοναδική στιγμή. Έγινα η αγαπημένη του κοινού, αλλά και των δημοσιογράφων.
Μαρία: Ένας ρόλος που ενσαρκώθηκε από σας στη σκηνή και.. ταίριαξε στην ιδιοσυγκρασία σας περισσότερο από άλλους;
Σόνια: Κάθε ρόλος που ενσαρκώνω εμπεριέχει κατά έναν παράξενο τρόπο και ένα κομμάτι του εαυτού μου. Στην σκηνή
ανακαλύπτω τις κρυμμένες πτυχές του χαρακτήρα μου, και μπορώ να γίνω μια άλλη, παράλληλα όμως να παραμένω εγώ. Και αυτό είναι που καθιστά το θέατρο μαγικό.
Υπάρχουν όμως ρόλοι που αγαπώ ιδιαιτέρα, λόγω της δραματικής πλοκής τους και άλλοι που αγαπώ, γιατί τους συνδέω με την τεράστια επιτυχία που είχα ερμηνεύοντας τους.
ανακαλύπτω τις κρυμμένες πτυχές του χαρακτήρα μου, και μπορώ να γίνω μια άλλη, παράλληλα όμως να παραμένω εγώ. Και αυτό είναι που καθιστά το θέατρο μαγικό.
Υπάρχουν όμως ρόλοι που αγαπώ ιδιαιτέρα, λόγω της δραματικής πλοκής τους και άλλοι που αγαπώ, γιατί τους συνδέω με την τεράστια επιτυχία που είχα ερμηνεύοντας τους.
Σόνια: Το χρόνο που μας πέρασε, ιδρύσαμε μαζί με τον άνδρα μου, Μαέστρο, Θεόδωρο Ορφανίδη την δική μας δισκογραφική εταιρεία με έδρα το Βερολίνο. Ονομάζεται.. <The Human Voice >.
Σκοπός της εταιρείας είναι να προβάλλουμε πρώτιστα την λόγια ελληνική μουσική, αλλά και να αγκαλιάσουμε νέους καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη.
Σαν πρώτο cd κυκλοφορήσαμε τα άπαντα του Γιάννη Κωνσταντινίδη για φωνή και πιάνο σαν φόρο τιμής στον μεγάλο Έλληνα συνθέτη.
Το δεύτερο, είναι η ευτυχής μου συνάντηση με τουςPlaza Ensemble που είχε σαν συνέπεια την ηχογράφηση των τραγουδιών του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
Το τρίτο, είναι τραγούδια σε ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη, μελοποιημένα από τον συνθέτη Αθανάσιο Σίμογλου, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Στουτγάρδη.
Σκοπός της εταιρείας είναι να προβάλλουμε πρώτιστα την λόγια ελληνική μουσική, αλλά και να αγκαλιάσουμε νέους καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη.
Σαν πρώτο cd κυκλοφορήσαμε τα άπαντα του Γιάννη Κωνσταντινίδη για φωνή και πιάνο σαν φόρο τιμής στον μεγάλο Έλληνα συνθέτη.
Το δεύτερο, είναι η ευτυχής μου συνάντηση με τουςPlaza Ensemble που είχε σαν συνέπεια την ηχογράφηση των τραγουδιών του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
Το τρίτο, είναι τραγούδια σε ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη, μελοποιημένα από τον συνθέτη Αθανάσιο Σίμογλου, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Στουτγάρδη.
Μαρία: Γράφτηκαν κατά καιρούς πολλές πολύ καλές κριτικές για σας και το έργο σας, όχι μόνο σε Ελληνικά έντυπα αλλά και σε πολλά Ευρωπαϊκά. Πως νοιώσατε διαβάζοντάς τις;
Σόνια: Σίγουρα χαιρόμουν πάντα με τις καλές κριτικές, μα από μικρή έμαθα να αποφεύγω να εξαρτώμαι από την γνώμη των άλλων. Έτσι, ενώ οι κριτικές ως έναν βαθμό με κολάκευαν, φρόντιζα να μην τις παίρνω πολύ στα σοβαρά. Υπήρχαν όμως και τέτοιες που με βοήθησαν με την καλοπροαίρετη στάση τους να γίνω καλύτερη.
Σόνια: Με μεγάλο θαυμασμό, με αγάπη άνευ όρων για το έργο του και με περισσή υπερηφάνεια που έγινα κοινωνός της εκλεκτής παρουσίας του.
Μαρία: Νομίζετε ότι μια καλλιτέχνιδα της κλασσικής μουσικής όπως εσείς, την.. αφομοιώνει η Ελλάδα ή και σ' αυτόν τον τομέα είμαστε ο αδύναμος κρίκος της Ευρώπης;
Σόνια: Δεν με αφομοίωσε ποτέ η χώρα μου. Προφανώς δεν ήξερε, δεν ξέρει και ποτέ δεν θα ξέρει τι να με κάνει.
Σε μία χώρα όπου λείπει η αξιοκρατία και η βαθιά παιδεία γενικότερα, δεν υπάρχει οδός, όπως λέει και ο Καβάφης...
Σε μία χώρα όπου λείπει η αξιοκρατία και η βαθιά παιδεία γενικότερα, δεν υπάρχει οδός, όπως λέει και ο Καβάφης...
Μαρία: Έναν άλλο δρόμο.. ψυχής που θα είχατε ακολουθήσει αν δεν είχατε ασχοληθεί με τη μουσική;
Σόνια: Ο δρόμος μου είναι χαραγμένος σύμφωνα με την βαθιά μου επιθυμία να γίνω τραγουδίστρια.
Και αυτό δεν θα το άλλαζα με τίποτε στον κόσμο.
Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μου αρέσουν, αλλά θα διάλεγα σίγουρα κάτι που να έχει να κάνει με το κοινό καλό.
Και αυτό δεν θα το άλλαζα με τίποτε στον κόσμο.
Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μου αρέσουν, αλλά θα διάλεγα σίγουρα κάτι που να έχει να κάνει με το κοινό καλό.
Μαρία: Τι θα συμβουλεύατε κάποιο νέο παιδί, που ξεκινάει τώρα στο χώρο του κλασσικού τραγουδιού;
Σόνια: Να ακολουθήσει με πάθος αυτό που κάνει, και να μην ξεχνά το ποιός είναι....Να μην συμβιβαστεί με τα πρέπει, να μην μετρήσει κόπο, είτε να υπολογίσει τα χρήματα που θα επενδύσει... Να είναι πάντα, ο εαυτός του.
Μαρία: Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια δισκογραφικά και επί σκηνής;
Σόνια: Δισκογραφικά ετοιμάζουμε τραγούδια κλασσικά της Μεσογείου, επίσης τραγούδια μεσαιωνικά της Κύπρου.
Επί σκηνής, τραγουδώ αυτόν τον καιρό την όπερα της πεντάρας στην Κολωνία, καθώς και ένα έργο σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση της Νομπελίστα (2004) Ελφρίδε Γιέλινεκ.
Και φυσικά πολλά κοντσέρτα.
Επί σκηνής, τραγουδώ αυτόν τον καιρό την όπερα της πεντάρας στην Κολωνία, καθώς και ένα έργο σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση της Νομπελίστα (2004) Ελφρίδε Γιέλινεκ.
Και φυσικά πολλά κοντσέρτα.
Μαρία: Ποια είναι η γνώμη σας για το διαδίκτυο σε σχέση με τη μουσική και γενικά;
Μαρία: Την πορεία της Ελλάδας τα τελευταία δύσκολα χρόνια πως τη βλέπετε;
Σόνια: Χωρίς να θέλω να γίνω εμπαθής ,δυστυχώς αυτά που ζει η χώρα μας, είναι αποτέλεσμα κάκιστης πολιτικής, πολιτιστικής διαχείρισης και αποτέλεσμα επίσης μίας μη υγιούς σχέσης του πολίτη με την πολιτεία του. Το σπυρί έσπασε πια...
Μαρία: Μια συνεργασία σας δισκογραφικά ή επί σκηνής που χαρήκατε ιδιαίτερα για κάποιο λόγο;
Σόνια: Η συνεργασία μου με τους Αντόνιο Παπάνο, Ρενέ Γιάκομπς, Κλαούντιο Αμπάντο υπήρξαν καταπληκτικές, καθώς και με τους σκηνοθέτες Χέρμπερτ Βέρνικε, Λουκ Μπόντι, Νίκο Μαστοράκη και Κάριν Μπάγιερ. Έζησα μαζί τους το όνειρό μου.
Μαρία: Αν υπήρχε μηχανή του χρόνου, θα τολμούσατε ένα ταξιδάκι; Αν ναι.. που θα θέλατε να πάτε, στο παρελθόν, στο μέλλον ή κάπου αλλού;
Σόνια: Αν γύριζα πίσω, θα ήθελα να βρεθώ με τον Σωκράτη, τον Μπαχ, τον Γκάντι.
Θα ήθελα να ζήσω την Αθήνα του Περικλή, αλλά και στην εποχή του Χάιντελ και να είμαι η μούσα του.
Όσο για το μέλλον.... θα ήθελα ..... όχι δεν θα ήθελα τίποτε.
Μόνο να ζω την κάθε μέρα μου με ΑΓΑΠΗ.
Θα ήθελα να ζήσω την Αθήνα του Περικλή, αλλά και στην εποχή του Χάιντελ και να είμαι η μούσα του.
Όσο για το μέλλον.... θα ήθελα ..... όχι δεν θα ήθελα τίποτε.
Μόνο να ζω την κάθε μέρα μου με ΑΓΑΠΗ.
Μαρία: Ευχαριστώ πολύ κυρία Θεοδωρίδου. Ναι.. η ΑΓΑΠΗ είναι το κλειδί πιστεύω. Είναι η λύση που γυρεύουνε... που γυρεύουμε. Και είναι μπροστά στα μάτια μας, μέσα μας, μα.. ελάχιστοι από μας.. τη βλέπουμε και τη νοιώθουμε.
Εύχομαι ούριο άνεμο στα μουσικά ταξίδια σας..
Εύχομαι ούριο άνεμο στα μουσικά ταξίδια σας..