Γιώργος Χατζηνάσιος

Συνέντευξη στο Βασίλη Παπαβασιλείου

«Το τραγούδι σήμερα βρίσκεται σε μεγάλη έκπτωση»
Από τους πιο ταλαντούχους συνθέτες, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, αν και «φειδωλός» στη σύνθεση τραγουδιών, όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο ίδιος, σχεδόν όλα τα τραγούδια του, 600 τον αριθμό, έγιναν επιτυχίες και μάλιστα διαχρονικές. Ως άνθρωπος έχει class, φινέτσα, καλλιέργεια και καλούς τρόπους.
Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας με διπλωματία και ένα ιδιάζον, αλλά καυστικό χιούμορ. Μας μίλησε για το επίπεδο του σημερινού ελληνικού τραγουδιού, τις νέες φωνές, την ποιότητα των τραγουδιών, τους καλλιτέχνες που καταξιώθηκαν μέσα από τα τραγούδια του και το μύθο που ακούει στο όνομα Νανά Μούσχουρη.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας φαγητό και ποιο το αγαπημένο σας ποτό;
Μ΄ αρέσει ο πουρές με αυγά μάτια και το ουίσκι.
Ασχολείστε με τη μαγειρική; Τι είδους φαγητά σας αρέσει να μαγειρεύετε;
Μόνο τηγανητά αυγά ξέρω να κάνω.
Προτιμάτε την ελληνική ή την διεθνή κουζίνα;
Την ελληνική μετά πάθους, γιατί έχει μεγάλη ποικιλία γεύσεων και βασίζεται σε όσπρια, που άλλες κουζίνες δεν διαθέτουν τέτοιου είδους πιάτα.
Ποιες γεύσεις από την παιδική σας ηλικία έχουν χαραχτεί έντονα στη μνήμη σας;
Το σάμαλι και το γλυκό μπαμπάς από το ζαχαροπλαστείο «Ελληνικόν», που τότε ονομαζόταν «Εθνικό». Ας μη ξεχνάμε ότι είμαι βέρος Θεσσαλονικιός.
Ποια φαγητά σας μαγείρευε η μαμά σας και σας άρεσαν πολύ, όταν ήσασταν μικρός;
Τα σουτζουκάκια σμυρναίικα.
Είστε ένας από τους πολύ ταλαντούχους συνθέτες και ο κόσμος σας αγάπησε γρήγορα και εσάς και τα τραγούδια σας. Για ποιο λόγο;
Θα πρέπει να μιλήσω για τον εαυτό μου βέβαια και δεν θα το ήθελα. Ο κόσμος με αγαπάει γιατί ήμουν σταθερός στις απόψεις μου. Από την αρχή της καριέρας μου δεν εκτέθηκα ποτέ πολιτικά, υποστηρίζοντας διάφορα κόμματα και οι αρχές που διαθέτω απέναντι στην οικογένεια, σε σχέση πάντοτε με την καλλιτεχνία, που για πολύ κόσμο θεωρείται ένας «ευάλωτος» χώρος για συνειδήσεις. Όσον αφορά τα τραγούδια μου, πιστεύω ότι πάντοτε οι επιλογές ξεκινούσαν από την αλήθεια του λόγου του στίχου, που είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ένα αυθεντικό και γνήσιο μουσικό σύνολο.
Πάρα πολλά τραγούδια σας έγιναν επιτυχίες. Θυμίστε μας τα πιο γνωστά;
Έχω συνθέσει τουλάχιστον 600 τραγούδια, αν και δεν είμαι από τους πολυγραφότατους συνθέτες. Δεν ήμουν «σπάταλος» στο γράψιμο. Οι επιλογές μου γίνονταν μέσα από μια αυστηρότητα, γιατί ήθελα να αρέσει σε μένα πρώτα αυτό το πράγμα που θα πήγαινε κάτω. Ενδεικτικά όμως αναφέρω: «Τα γαλάζια σου γράμματα», «Με λένε Γιώργο», «Άνοιξε το παράθυρο», «Μάθημα σολφέζ», «Συγνώμη που σ’ αγάπησα πολύ», «Ανθρωπάκος», «Σ΄ όποιον αρέσουμε», «Ενδεκάτη εντολή» και άλλα.
Έχετε δώσει τραγούδια σας σε πολλούς καταξιωμένους τραγουδιστές. Με ποιους είχατε την καλύτερη συνεργασία;
Κανείς δεν απαντάει σε αυτή την ερώτηση για το λόγο ότι είναι κυνικό να θέλεις να ξεχωρίσεις τους συνεργάτες σου, να αποδέχεσαι κάποιους και να απορρίπτεις τους υπόλοιπους. Αυτό όμως που μπορώ να πω είναι ότι η Νανά Μούσχουρη ήταν η τραγουδίστρια που μου έδωσε την εντύπωση ότι ήθελε να μάθει από εμένα τον τρόπο που θα απέδιδε τα τραγούδια μου, δίνοντάς μου την εντύπωση ότι είναι μια απλή μαθήτρια κι αυτό με έκανε να τη θαυμάζω περισσότερο.
Έχετε βοηθήσει πολλούς τραγουδιστές στα πρώτα τους βήματα, οι οποίοι σήμερα είναι φτασμένοι. Ακούσατε «ευχαριστώ» από κάποιους;
Για να ακούσεις ευχαριστώ πρέπει να δείχνεις ότι το περιμένεις. Εγώ δεν περίμενα ευχαριστώ από τους συνεργάτες μου, γιατί εμείς οι μουσικοί με την έννοια του Ωδείου- διδασκόμαστε μουσική, που μας μαθαίνει ότι η πιο σίγουρη ανταμοιβή στη συνεργασία με τους τραγουδιστές είναι η αγνωμοσύνη.